|

Miłość Ci nic nie wybaczy

 „Miłość Ci nic nie wybaczy” – jesienna zadyma w Muflonie / Zespół HAYAT i przyjaciele

Taneczne show wschód – południowy zachód

miejsce:  sala widowiskowa MDK „Muflon”
                 ul. Cieplicka 172, Jelenia Góra
termin:  6 listopada 2009 (piątek), godz. 20.30
               WSTĘP WOLNY
 
 
Tym razem widowisko taneczne poświęcone zostanie bardziej formie niż treści.
Zaprezentowane zostaną kompozycje choreograficzno – scenograficzne: solowe i grupowe pokazy tańca orientalnego, flamenco i nowoczesnego w oprawie światła i materii.
Na wesoło i na smutno; żartobliwie i refleksyjnie. Taniec i tylko taniec wypełni wieczorny program, w którym będzie można zobaczyć m.in.:
  • DRUM SOLO Agnieszki Zaborowskiej – wspomnienie lata w wykonaniu zespołu HAYAT;
  • NORA – solowy pokaz tańca orientalnego w wykonaniu Agaty Michalik; 
  • SIGUIRIA – flamencowa opowieść o śmierci w wykonaniu Agaty Szmigrodzkiej;
  • TROMEL Z ZILISAMI – solowy taniec brzucha w wykonaniu Marty Michalskiej;
  • MALAGENA wspomnienie o Killu Billu – Szalona improwizacja flamenco w stylu Quentina Tarantino;
  • LA GUITARAimprowizacja do bulerias autorstwa Agaty Szmigrodzkiej;
  • i wiele innych choreografii…
 
Całość uwieńczy „SHISHA”  czyli  finałowa gala orientalna. Podczas tego wieczoru po raz kolejny zostanie ukazana  różnorodność stylów tańca. Flamenco, taniec orientalny i taniec nowoczesny będą przenikać się w ferii świateł i ruchach tancerek. By bardziej przybliżyć spektakularność tanecznego widowiska warto nakreślić istotę prezentowanych stylów tańca.
 
Flamenco jest najpopularniejszą i najbardziej lubianą muzyką etniczną na świecie. Powstało w Andaluzji – regionie południowej Hiszpanii, w którym przez setki lat przewijały się kultury różnych państw i nacji. W sztuce flamenco wyróżnia się niezliczoną ilość tzw. palos czyli ustalonych przez tradycję form o określonej rytmice, melodii, charakterze i nastroju. Niektóre palos mogą być tańczone, inne zaś tylko śpiewane lub grane na gitarze. Niektóre, jak soleá, siguiriya, alegrías uznawane są za rdzeń i esencję flamenco i w związku z tym często wykonywane i rozwijane przez współczesnych artystów. Inne style popadają w zapomnienie, kultywowane są jedynie w małych enklawach, rzadko wykonywane publicznie.
Każdy taniec zakorzeniony jest w danej kulturze, jest jej nierozerwalną częścią, ukazuje jej tradycje, historie i częstokroć rytuały. Taniec orientalny, popularnie znany w Europie jako „taniec brzucha”  początkowo był właśnie tańcem rytualny, związanym z kultem płodności      i tańczono go w świątyniach. Tańca uczono małe dziewczynki aby wzmocnić i rozwinąć ich mięśnie brzucha. Było to przygotowanie do przyszłego macierzyństwa. W języku arabskim taniec ten określany jest jako raks al.-sharki,  co oznacza właściwie taniec wschodni.
 
Podczas widowiska taniec orientalny, będzie przeplatał się z flamenco tworząc przy tym niepowtarzalny eklektyzm stylów.  Magii tanecznego przedstawienia dodawać będzie subiektywna, wewnętrzna i indywidualna interpretacja każdego z wykonywanych stylów tańca, bowiem z każdego stylu tańca czerpane jest to co porusza wnętrze i wydobywa istotę danej osoby. Tańcząc – filtruje się każdy styl poprzez siebie – „tańczę siebie, tworzę i wyrażam siebie poprzez taniec” jest  główną ideą Eksperymentalnej Szkoły Tańca Fuzja, działającej przy MDK „Muflon”. Instruktorka tańca a zarazem reżyser widowiska tanecznego „Miłość Ci nic nie wybaczy” – pani Agata Szmigrodzka scharakteryzowała istotę tańca porównując ten rodzaj sztuki do malarstwa:
                      … „Tak jak malarz maluje pędzlem swój świat na płaszczyźnie płótna,
                          tak tancerz ukazuje swój świat  w przestrzeni sali.”
 
Zapraszamy zatem wszystkich do wspólnego odkrywania obrazów malowanych tańcem, który jak każda sztuka  potrzebuje i spragniona jest odbiorcy.

Podobne wpisy